Chapter 12

Jag satte alarm på mobilen och sedan la jag ifrån mig den och försökte sova.
Jag var världens lyckligaste just nu han jag tänka innan jag somnade.



Jag vaknade av att min mobil vibrerade och jag tog tag i den och kollade "Alarm" stod det och jag slängde iväg mobilen. Efter att den hade ringt 4gånger gick jag upp och rakt in i min garderob. Jag satte på mig ett par blåa jeans och en vit tunika och en stickad tjocktröja och ett långt guldhalsband met ett hjärta på tull det.
Jag gick in till badrummet och sminkade mig och kamade igenom mitt hår. Sedan gick jag ner till hallen där mamma stod och väntade på mig.
-Är du redo sa hon och log.
-Jaa, verkligen.
Vi gick ut och satte oss i bilen, jag satte på radion och dom spelade Gotta Be You. Jag log för mig själv och sjäng med.
-Men är inte det Harry och killarna?
-Haha joo det är det mamma.
-Han värkar vara en bra kille för dig.
-Det är han sa jag medans jag log och kollade ut igenom fönstret.
När vi hade parkerat bilen gick vi in mot flygplatsen och det första jag ser när jag kommer in är stora afficher mer rubriker som låter "VEM ÄR TJEJEN NIALL HÅLLER HAND MED " eller "ÄR INTE DET HARRYS TJEJ" Neej neej  neej det får inte va sant tänkte jag. Inte nu när tjejerna skall komma och allt!! Nej det får inte vara sant. Jag sa till mamma att hon kunde gå bort jag skulle bara på toa. Jag sprang allt vad jag hade till toalätten och låste ini mig och börja stor gråta. jag tror jag aldrig gråtit så mycket. Mitt smink hade inte förstörts iaf, jag torkade bort tårarna snabbt och fixade till håret lite lätt. Sedan tog jag upp min mobil och ringde Niall.
-Heej det är Niall.
-Hej det är Jane.
-heej Jane
-Har du sätt vad som är på första sidan?
-Emm..neej??
-Kolla det och sedan kan du smsa mig.
-Okeej ska jag göra.
-Bra kram
-Kram
Jag la på låste upp dörren och sedan gick jag till mamma. Det va ganska mycket folk som stod och väntade på sima amhöriga faktiskt sp jag och mamma var inte ensam här iaf. Vi stod där ikanske 10minuter sedan ringde min mobil och jag tog upp den och kollade "Niall" stod det och jag svarade.
-Hallå?
-Vad skall vi göra?
-Inte vet jag det va därför jag ringde dig.
-mm,
-Men kan du inte berätta saningen för Harry att jag slog mig och du trösta mig och allt så att inte han får se tidningen utan att veta sanningen.
-Jag snackar med han direkt
-Va bra tack brosan,
-Det är lugnt och du..
-Ja??
-Det kommer ordna sig ska du se
-Det hoppas jag,
-Smsar när jag snackat.
-Görså
Vi la på och jag gick tillbaka till mamma för jag hade gått undan en lite. Det dröjde inte mer en kanske 5-10minuter innan det började ramla ut folk från dörrarna och till slut, Ser jag 3långablonda tjejer men stora blåa,lila och gröna resväskor, solglasögon och klackar. Jag börjar små springa lite lätt och när dom får syn på mig med så släpper dom alla sina saker och vi alla möts i en jätte kram.
-Åhh vad jag har saknat er fick jag tillslut ut.
-Och vi har saknar dig så sa Matilda.
-Men du gråter ju sa Miriam.
-Glädje tårar sa jag snabbt och log
-Aww sa hon och kramade om mig.
-Heej tjejer säger mamma när hon kommit till oss.
-Heej Susanne sa alla 3 i mun p varandra.
Vi gick till bilen och skrattade och pratade massa. Vi la in alla väskor och jag satte mig där fram medans Ida i mitten som hon alltid skulle göra och Miriam och Matilda på varsin sida.
-Gud ni skall vata här i hela 2veckor , fatta vad mycket vi skall göra sa jag och blinkade åt Ida.
-Jaa och vi har så mycket att berätta för dig eller sa Matilda och skratta
-Jaa och hoppas vi träffar One Direction, fatta vad coolt det skulle vara jag måste få snacka med Liam sa Miriam helt överlycklig.
-Haha ja man vet ju aldrig sa jag och log.
Jag satte på radion och dom spelade Who you are med Jessie J och vi alla sjung med glatt, jag tänkte på hemma i sverige när vi alltid hoppade runt och dansade som 3åringar åhh det va så kul! Och när jag va som mäst inne i mina tankar plingade min mobil tiil det var ifrån Harry, jag ville inte titta men hade jag nått val?,jag låste upp min mobil jag va så nervös så jag kunde inte ens kolla sen såg jag det och började läsa "Hej älskling, Niall berättade precis. Ni kan ju inte hjälpa vad dom skriver om er? Ni är ju bästa vänner och du är min eller det hoppas jag så jag fattar inte farför jag skall vara arg? Du kan ju ringa när du kommer hem puss älskar dig" Åhh jaa han är inte arg tänkte jag för mig själv sedan svarade jag " I love you " och la ner mobilen och vände mig om mot tjejerna igen.
När vi kom fram gick jag in med tjejorna och visade dom runt i huset och dom tyckte alla det var jätte fint.
Miriam's POV:

Entligen var vi här entlig träffade vi Jane igen.
Och jag vill verkligen träffa killarna eller?! Tänk att få träffa Liam Payn, gaashh skulle dö!
-Så är det nån som är hungrig frågade Jane.
-Jaa jag är jätte hungrig sa Ida
-Okeej va bra mamma har lagat din favorit.
-Jaa sa hon och sprang in i köket.
Vi satte oss och åt och pratade och skrattade.
-Jag skall bara ringa ett samtal sa jane och blinkade till ida och hon nickade bara.
-Skall vi berätta om Eliot för Jane sa jag till Matilda.
-Ja varför inte vi kan göra det när hon kommer tillbaka sa matilda och log. och när jane kom till baka log hon lika mycket hon.
-Så vill du veta skrek jag när hon kom.
-haha, ja det är klart
-Matilda och Eliot är tillsammas nu skrek Ida
-vaaa?! Jaa gud va kul sa jane och sprang fram till Matilda och krama henne.
-Haha tack.
-Jag har ocksp nått jag måste berätta sa jane.
Så ringde det på dörren.
-Jag öppnar ropade Jane och sprang iväg. Man hörde hur hon öppna dörren och hälsade. Jag kände igen rösterna men jag kunde inte komma på ifrån vart. Sedan hörde man hur dom började närma sig ingången till köket och in kommer Niall, Louis, Zayn, Liam, Harry och Jane.
Jag fick inte fram ett ord jag och matilda tappade seriös hakan det gjorde ida med men inte på samma sätt.
-Heej tjejer sa Louis och gick fram och gav oss alla en kram.
-H-h-hej.. va det ända jag fick fram.
-Haha vi är inte farliga sa Liam och blinckade åt mig. Jag kände att jag blev helt galet glad inom mig.
-Haha nej det hoppas jag sa jag och log som en sol.
-Men va, nu fattar jag inget fick Matilda ut tillslut.
-Haha det behöver du inte heller sa Louis och log mot henne.
Sedan berättade Jane allt för oss och att hon och Harry var tillsamman och allt som hänt och jag trodde henne knappt det va så sjukt coolt! Att jag sitter jämte Liam Payn?!? Min dröm kille herre gud vad glad jag är just nu eller.
-Så du visste Ida?? sa Matilda lite argt men ändå eroniskt.
-Haha jaa, det är därför vi är här nu sa hon och alla började skratta. Jag vet inte riktigt varför vi skratta med det lätt så kul hur dom sa det. vi satte och pratade hur länge som hälst och det kändes som vi hade känt varandra hela livet men vi hade igentligen bara varit med varandra i 55minuter ungifär.
-Jag är jätte hungrig sa Niall sedan.
-haha det stämer ju då att du alltid är hungrig.
-haha ja, han är alltid hungrig sa Zayn och slog till han lätt i huvudet.
-Vi kan göra varm choklad med gröde och allt på sa Jane.
-men jag gillar juz inte choklad?! utbröt Matilda.
-Ofta du inte gillar choklad?!? utbrast Louis
-Haha nej, eller jag kan äta vit choklad sa hon till försvar.
-men vi kan göra milkshake till dig så Jane.
-Det blir toppen.
-Får jag göra den med dig då sa Louis och blickade.
-Självklar så hon och log.
Alla utan jag Liam och Zayn gick bort och hjälptes åt och gjorde drickorna.
-Så hur är det i Sverige frågade Zayn
-Joo det är la bra, innan villa man bo här för att ni bodde här men det är bra hemma i sverige.
-HAha ofta ni gillar oss så mycket i Sverige fråagde Liam.
-Haha skojar du med mig, Tjejerna är galna.
-Coolt !!
-Haha hur är det i London då?!
-Joo det är bra, men snyggingarna bor ju i Sverige sa Liam och blinckade åt mig. Jag kände hur jag rodna men som tur va kom Jane och räddade mig.
-Hade nån beställt varm choklad här?!
-Japp 3st här sa Zayn och alla skratta.
Vi alla satte oss igen och pratade om allt möjligt jag va verkligen mig själv med dom.
-Så vad skall ni göra imorgon? frågade Harry
-Shoppa utbrast Ida
-Hahah det är verkligen det ända ni tjejer vill göra.
-haha nä inte bara.
-va bra då åker ni och bowllar med oss imorgon då alltså sa Harry och blinka.
-Haha okeej då om det är okej med er andra sa ida. Och vi andra nicka och instämde.
Efter vi suttit och pratat i 30minuter till så betämde dom sig att dom skulle gå nu. Vi gick ut och gav alla var sin hejdå kram och sedan stängde vi dörren och gick in på Janes rum.
Ida's POV:

-OMG han är så snygg!! Sa jag och slängde mig i Janes säng.
-Haha vem? frågade miriam nyfiket.
-Vem tror du? Niall så klart
-haha men Liam slår ingen!Såg ni hur jäkla snygg han va eller a är!!
-Haha tjejer lugna är ni kommer kunna drägla på dom fler gånger sa Jane medans hon bytte om till sin rosa juicy.
-Haha hon har så rätt sa Matilda instämande medans hon satte på sig sin lila juicey.
Vi alla satte på oss våra juicy jag hade min gröna och miriam hade sin blåa. Det var alltid så jag hade allt i grönt: Tandborste, iphoneskal, rum, resväska, pjamas kudde och miriam hade allti i blått matillda allt i lila och Jane allt i rosa. Det hade alltid varit så sedan vi va små och det förblev så. Vi gick in och sminkade av oss och borstade tänderna med våra rosa,blå,gröna och lila tandborstar. Vi satte oss sedan i en ring i Janes sän i med att den va så stor och så hade vi versta gossip snacket. Åhh det va så skönt att det var vi 4igen som det alltid var för innan jane flyttade. Men nu är vi tillsammans igen och vi har det underbart. Vi satt och snackade i en timme och sedan bestämde vi oss för att sova. Vi hade ställt in 3 sängar till så alla kunde sova tillsammans. Vi la oss i sängarna och jag tog upp min mobil och gick in på twitter jag såg att Harry Niall Zayn och Louis hade börjat följa mig för Liam följde mig redan. Jag log lätt för mig själv och sedan skrev jag "I'm in London whit my best friends now!! meet verry nice guys today!!" Sedan la jag ner mobilen och somnade imorgon skulle det bli en stor dag.

Idag fick ni två kapitel:))
Hoppas ni gillar detta också!!
&kommentarer och ni får kapitel13,
skriv gärna vad ni tycker!! Och tack till alla underbara kommentarar jag fått av
folk älskar er!!

Kommentarer
Postat av: Matilda // http://mmatii.blogg.se //

Louise detta gjorde min dag! Har redan förklarat hur bra jag tyckte det var, haha, så tänkte att jag inte behöver bryta ihop och dampa sönder här på bloggen också för du vet ju hur braaa jag tyckte det var!! ♥

2011-11-14 @ 08:34:07
URL: http://mmatii.blogg.se/
Postat av: Miriam

Åååh den e så sjukt bra!!! Önskar bara att detta var på riktigt, herreguud skulle dö!! Blev riktigt glad när jag läste deettaa!! :D haha

2011-11-14 @ 10:08:20
Postat av: Roza

mer mer mer mer

2011-11-14 @ 18:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0