Chapter 27

" Hej, vart är ni? Vi tjejer hade tänkt att bara ha en myskväll för oss själva idag om det är ok?? xx" jag svarade direkt "Vi skall nog hem nu. Ja visst det bli jätte mysig" det drljde inte länge innan jag fick ett svar. " Okeej bra kom hem nu så gör vi iordning för kvällen" Jag la ner mobilen och berättade vad vi bestämt för Liam. han såg inte speciallt glad ut när jag sa att vi inte skulle vara med dom men han förstod oss. Han följde mig hem till Jane och när vi var utanför kysste han mig hejdå och gick.
Jag upp mot trappan och knackade men ingen öppnade..



Miriam's POV:

Jag tog fram mina nycklar Jane hade get mig i början när vi kom hit. Jag låste upp och gick in.
-Haaallååå ropade jag men fick inget svar till baka.
-Hhhhaaaaaaallllåååååååå!!! ropade men fick ännu inget svar.
Jag tänkte inte så mycket mer på det för dom hade säker bara inte hunnit komma hem en. Så jag gick upp på Janes rum och satte mig med datan.
När jag suttit där i kanske 45 minuter började jag undrar varför dom inte hade kommit hem en. Så jag tog upp min mobil och skickade iväg ett sms till Ida "Heej, vart är ni?? Har varit hemma ett bra tag nu" Jag stängde av datan och ringde Liam. Jag pratade med han i kanske 30 minuter och när vi lakt på kollade jag om ida hade smsat. Men fortfarande inget svar...
Jag började fundera lite så jag ringde harry och han svarade direkt.
-Hallå?? svarade han
-Hej det är Miriam sa jag tillbaka.
-Heej Miriam.
-Hej, vet du vart Matilda Ida och Jane är någonstans??
-Neej, vi sa hejdå för kanske 2 timmar sedan.
-Jaha..
-Hurså??'
-Nej dom smsade mig att jag skulle hem men dom har inte kommit hem en, och har varit här ett tag nu men får la leta vidare.
-Ja gör det, jag ringer eller smsar om jag hör nått.
-Okeej vad  bra. Vi la på och jag kollade på mobilen igen. " Ida text meddelande" Jag kunde andas ut. Jag gick in och kollade vad hon skrivit. "Heej Miriam!! Förlåt att vi är så sena men vi har fastnat i enn jätte bilkö och min mobil låg längst ner i väskan men vi är på väg hem nu. Framme om kanske 5-10 minuter. " Jag log och sedan la jag ner mobilen.
Matilda's POV :

Vi hade suttit i bilkö hur länge som hälst. Men nu var vi entligen på väg hem igen. När taxin stanade utan för Janes hus så betallade vi snabbt och sedan gick vi in.
-Heeeemmmaaaa ropade Jane och ner från trappan kom Miriam springandes.
-Jaa äntligen !! Sa hon och slängde sig över oss.
Vi gick in i kket och satte oss. Jag kollade på klockan och såg att det redan var halv 8.
-Skall vi kanse åa och köpa mat?? Sa Ida och la handen för magen.
-Aa visst eller vi kan gå till mataffären som ligger runt hörnet och köpa allt så lagar vi nått? sa Jane
-Det låter som en toppen idée sa Jag och vi reste oss upp. Vi gick ut i hallen och sedan gick vi mot affären.
-Jag fick precis ett sms av mamma och pappa. Dom kommer inte hem ikväll för dom sover över hos deras kompisar. Men dom kommer ju klart hem tills ni skall åka, men det är ju senare på kvällen. sa Jane när vi kom in i affären. och vi andra nickade bara. Vi gick in och började leta efter nått vi skulle kunna laga. Vi visste inte riktigt vad det skulle bli men till slut bestämde vi oss att göra egen suchi och alla tyckte det lät som en jätte bra idée förutom Jane som hatar suchi. Men hon sa att om vi köper kykling också så kan hon äta kyckling med ris. Vi plockade ihop allt vi skulle ha och sedan gick vi mot godiset och allt. Vi tog godis, läsk, chips och glass. Vi tänkte ha extra mycket ikväll imed att det var sista kvällen på ett tag, tills nästa gång vi skulle ses och det var ju ändå 2-3 månader kvar. Sedan gick vi till kassan och betallade. Där efter gick vi till en vidiomix och hyrde film. När vi var där inne träffade vi några från festen vi var på igår så vi snackade lite med dom och sedan gick vi hem.
När vi kom hem började vi laga mat direkt. Vi var inte så jätte duktiga men det blev vela okej..Men vi alla kom överns om att vi inte skulle börja jobba på en suchi restaurang. Jag tog en bild och sedan twittrade jag "Ohh we are so good...or not" Sedan var det dags att äta. Ida och Miriam kunde äta med pinnar men nu skulle jag och Jane försöka. jag hade ju kyckling och ris så jag tyckte lite synd om henne när hon försökte att äta. Vi skrattade hur mycket åt att jag och Jane inte kunde äta med pinnar så till lsut slutade det med att vi två satt och åt med händerna. Vi satt och skrattade och hade jätte kul. Jag kunde inte riktigt förstå en att detta var sista kvällen vi skulle vara med varandra. Jag ville att det skulle vara som förr. Vi alla saknade henne så sjukt mycket hemma i Sverige. Men nu var det så här och det fanns inget att gör åt det. När vi ätit och dukat undan gick vi in för att sätta på filmen.

Jane's POV :

Vi satte på filmen. vi slog oss ner i soffan och jag startade filmen.
Jag kunde inte riktigt konsentrera mig på filmen, jag satt bara och tänkte på att detta var sista kvällen med dom. Sista kvällen med mina bästa kompisar på ett bra tag, jag ville inte ens tänka tanken. Jag skulle sakna dom så mycket men ja så var det. Men som tur va så skulle dom komma till nyår igen.
Vi satt och kollade klart och när efter texten började rulla så fick jag en kudde i huvudet av Ida.
-Kuddkrig!! Utbrast hon och där var det igång. Vi slängde oss på varandra och vi skrattade så sjukt mycket. Det var som om vi var 8år igen och sprng runt och lekte.
Jag la mig ner helt utmattad i sängen och skrattade.
-Det var kul sa jag och satte mig upp.¨
-Haha verkligen sa Miriam och slängde min kudde till mig.
Jag kollade på klockan och såg att den redan var halv1.
-Skall vi sova?? sa jag och kollade på alla som nickade instämande.
Vi gjorde oss iordning och sedan la vi oss alla ner i sängarna och snackade. Vi somnade tillslut efter ett tag.


Kapitel 27 :D
Hoppas ni gillar det!!
Det var ju ett tag sedan ni fick nått nu. Men här har ni det.
Kommentera vad ni tycker så får ni ett nytt kampitel utan 6kommentarer får in
inget nytt.  Vill också tacka alla underbara personer som kommenterar!! Utan era
kommentarar hade det inte varit samma sak att skriva !!
LOVE UU!!!!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jaa äntligen!! Superbra som vanligt, vill bara läsa meeeeeeeer ♥

2011-12-12 @ 21:45:41
Postat av: Daniella

Jättebra! :D xxx

2011-12-13 @ 13:32:10
URL: http://onedirectionworld.blogg.se/
Postat av: moa

mycket bra hoppas bara att nästa kommer snart!!!

2011-12-13 @ 14:33:52
Postat av: KA

Mycket bra! :) hoppas nästa del kommer snart!

2011-12-13 @ 15:51:09
Postat av: m

MER

2011-12-13 @ 15:57:08
Postat av: landström

haha aasss bra som väligt gummsan!!! längtar till nästa avsnitt!:)

2011-12-13 @ 16:43:58
Postat av: Anonym

galet

2012-01-03 @ 01:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0