Chapter 28

-Kuddkrig!! Utbrast hon och där var det igång. Vi slängde oss på varandra och vi skrattade så sjukt mycket. Det var som om vi var 8år igen och sprng runt och lekte.
Jag la mig ner helt utmattad i sängen och skrattade.
-Det var kul sa jag och satte mig upp.¨
-Haha verkligen sa Miriam och slängde min kudde till mig.
Jag kollade på klockan och såg att den redan var halv1.
-Skall vi sova?? sa jag och kollade på alla som nickade instämande.
Vi gjorde oss iordning och sedan la vi oss alla ner i sängarna och snackade. Vi somnade tillslut efter ett tag.



Ida's POV:

-Piiip piip skrek min telefon som jag hade satt på ljudlöst."Då var det dags" Tänkte jag och satte mig upp i sängen. Jag såg att Miriam och Jane ryckte till lite. Men Matilda sov fortfarande som en stock. Jag tog upp min mobil och stängde av alarmet som hade börjat ringa igen. Då ryckte Matilda också till men bara lite och somnade snabbt om igen. Jag log lätt för mig själv. Jag kollade på klockan och såg att den var kvart i 10. Jag bestämde mig fr att väcka alla på riktigt denna gången. Jag ställde mig upp och tänkte göra precis på samma sätt som jag alltid gjorde innan jag skulle väcka dom. (dra av täcket) Men precis innan jag skulle dra i Janes täcka så drog hon i det själv. "Nej, snälla inte täcket" skrek hon och jag skrattade bara åt henne och drog.
-Åhh nej nu fryser jag ju sa hon och drog tillbaka täcket.
-Synd om dig sa jag och sprang och drog av Miriams och Matildas täcken.
-Du är så elak sa Miriam som knappt kunde sitta upp för hon var så trött.
-Men klockan är kvart i 10 och detta är vår sista dag.
-Jag som inte ens har packat suckade Matilda borde vid hennes säng.
-Nej jag vet. Det är därför vi skall göra det nu så vi kan hinna hitta på nått innan vi åker. Sa jag och satte på mig mina myskläder. Det gjorde dom andra också. När vi kom ner hade Janes föräldrar redan kommit hem och Susanne stod och gjorde pannkakor till oss.
-Åh det luktar gott sa jag när vi satte oss vid bordet.
-Hoppas dom smakar som dom luktar då sa Sussane när hon ställde ner pannkakorna på bordet.
Jag plockade till mig två stycken och sedan tog jag sylt och grädde på. Vi satt och pratade och hade kul.
När vi hade ätit så gick vi upp och började packa.
-Vad skall vi resa i?? frågade Matilda.
-Humm...Kanske abacrombie overall?? sa Miriam
-Okeej det blir bra sa Matilda och plackade fram en av hennes nya overaller hon köpt.
Vi packade ner allt och vi satte på oss andra kläder nu och la fram det vi skulle resa i efter det så ringde min telefon och jag tog upp dte och såg att det var Niall som ringde jag svarade glatt.
-HejNiall.
-Hej älskling är ni klara än??
-Japp vi blev precis klara.
-Vad bra gör er helt klara så hämtar vi är om en kvart puss.
-Puss
Vi packade ner det sista och ställde fram våra väskor. Sedan gick vi ner och tog på oss skorna.
Niall's POV  :

Vi stanade utanför Janes hus och ut kom dom alla utan Ida.  Dom gick in och satte sig i bilen.
-hej killar sa dom när dom satte sig.
-Hej, vart är Ida? sa Jag fundersamt.
-Åh, hon kommer hon skulle bara hämta sin mobil. I samma ögonblick öppnades dörren.
-Hej killar sa Ida och hoppade in i bilen.
-Hej sa jag och vi möttes i en kyss.
Louis startade bilen och vi åkte iväg mot nandos. Jag hade fått bestämma vart vi skulle idag och jag valde klart Nandos imed att det är min favortit restaurang.
Det tog en liten stund att åka dit kanske 20 minuter eller något.
När vi kom fram började alla skratta åt att jag hade valt Nandos men jag brydde mig inte s mycket för jag var rätt hungirg så jag gick in och tog ett bord till oss alla.
När vi alla hade satt oss så beställde vi in matt o dricka. Vi satt och skrattade och pratade tills vi fick maten. Sedan åt vi och vi fortsatte att ha kul.
-Har du ätit upp Ida?? frågade jag när det såg ut som hon hade gjort det.
-Japp sa hon och log.
-Okej var bra vill du gå en sväng med mig? sa jag och kollade på henne med ett leende.
-Visste sa hon och vi reste oss upp.
När vi kom ut tog jag tag i hennes hand.
-Föresten vart skall vi frågade hon när vi gått en liten stund.
-jag vet inte riktigt. Jag ville bara vara själv med dig nu när ni åker snart.
-Aww, sa hon och jag stanade och kollade henne in i ögonen jag tog bört hår som låg framför ögonen på henne och la bak det bakom öronen.
-Du är så fin sa jag och kysste henne. Jag kännde hur varm jag blev i hela kroppen och kyssen av slutades.
-Jag älskar dig viskade hon i mitt öra.
-Jag älskar dig också sa jag och log.
Vi gick runt en stund till. Vi gick lite i stan där dom höll på att ätta upp allt jul pynt. Då vibrerade min telefon. Jag tog upp den och såg att det var från Liam " Ni måste vara hos Jane om 12minuter x" Jag läste smset och svarade snabbt "Ok. x". Sedan tog jag Idas hand igen och vi gick hem imot Janes hus.
Matilda's POV:

Vi alla satt och väntade på att Niall och Ida skulle komma hem igen. Jag Harry och Zayn satt och spelade kort medans dom andra satt och gjorde nått annats som jag inte riktigt visste vad. Sedan plingade det på dörren och Niall och IDa kom.
_skynda dig att byt om nu Ida hörde jag hur Miriam roade. Sedan hörde jag fotsteg upp mot Janes rum som antagligen var Ida.
Efter 5 minuter igen kom Ida ner med alla sina saker så kom även Jane föräldrar in i rummet.
-Så är ni redo?? sa Susanne. Vi alla nickade till svar. Vi gick ut och packade in allt i bilarna. Båda Jans föräldrar körde så vi alla skulle kunna få plats i pilarna. Jag Louis Miriam Haryy och Liam åkte i ena och dom andra i den andra.
När vi kom in till flygplatsen gick vi och checkade in våra väskor sedan sa vi hejdå till Janes föräldrar och tackade förallt. Dom tänkte att vi villa vara själva det sita så vi sa hejdå här. Efter det gick vi andra vidare mot säkerhetskontrollen. Innan vi skulle gå igenom fick vi säga hejdå.
Jag gick först fram och gav alla killarna en kram sedan Jane. Jag kramade henne en lång stund och kände hur ögonen fylldes av tårar.
-Jag kommer sakna dig så sa jag med tårar i halsen.
-Jag komer sakna er med svarade hon tillbaka och man hörde att hon också var ledsen.
Vi slutade kramen och sedan gick jag mot Louis.
Först kramade vi bara o varandra jag fick inte fram ett ord. Men sedan avbröt han stämning med att säga.
-Måsta du lämna kvar mig här? När han sa det kändes det verkligen. Först nu fattade jag att jag verkligen skulle lämna han och det vara verkligen så. Det var Louis Tomlinson som jag älskade mest av allt.
-Åh, om jag fick välja skulle jag stanna här för evigt.
-Jag älskar dig sa han och vi möttes i en perfekt kyss.
-Jag älskar dig också viskade jag i hans öra när kyssen var avslutad.
Vi släppte taget och jag gick mot dom andra som också såg ledsna ut. Vi gick igenom säkerhetskontrollen och vi vände oss om och vinkade mot Jane och killarna som stod kavr på andra sidan. Det var sista gången jag såg dom på ett bra tag. Jag skulle sakna alla så himla mycket.
Jag tog tag i Miriams hand imed att hon gick i mitten.
-Vi klarar detta sa hon och log mot mig.
-Ja det får vi hoppas sa jag. Vi gick mot våran gate och jag kände redan smärtan av saknan till Louis
Kapitel 28 !!

Hoppas ni gillar det ?!?
Har tröttnat lite på att skriva och vet inte riktigt om jag skall av sluta,
tycker ni det?? Det är erat beslut, skriv vad ni.
Men ni kommer få fler kapitl det lovar jag men man vet ju aldrig vi får se,
Hoppas ni gillar det iaf!!
Och till alla era fina kommentarer : Ni är under bara !!
ha det grymt !!! xoxoxo

JUSTE GLÖMDE EN SAK!!
Jag har en kompis som är med och tävlar på en sak. Jag vet inte riktigt vad det är men det är nått om 3 (ni vet telefonen/abodemanget).
Och aa om ni är världens gulligaste så går ni in och röstar :DD ¨
Här kommer länken dit : ( det är Teddi Hernqvist ) http://samycketbattre.tre.se/v/238/

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sluta inte!

2011-12-14 @ 08:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0