Chapter 17

Jag gick snappt in på min mobil och såg att jag hade fått ett sms av liam " Godnatt Älskling" stod det och jag log. Nu va jag verkligen kär i min dröm kille och han var min och ingen annas jag tryckte på smsara och skrav"Godnatt dear, Tack för en underbar kväll"



Jane's POV:

Pappa väckte oss klockan 8 på morgonen och det var nog inte det lättaste må jag tro.
-Godmorgon flickor dags att fira mamma viskade han medans han drog upp parienen.
-Mm... godmorgon sa jag och gnuggade mig i ögonen.
Vi alla gick upp och satte på oss våra myskläder. Vi gick ner snabbt till köket och hämtade alla våra paket pappa hade redan tagit fram frukosten så vi bara skulle kunna gå och sätta oss. Matilda Ida och Miriam hade också emd sig paket till mamma.
-Så är ni redo nu?? sa pappa när vi hade tagit med allt och vi alla nickade. Vi gick och ställde oss utanför mamma och pappas sov rum.
-Okej ett två tre.. sa pappa
-Ja må hon leva ja må hon leva jag må hon leva ut i hundrade år....sjung vi alla när vi gick in till mamma som satte sig upp.
-Åhh va fint tack så jätte mycket sa mamma nyvaket.
-Men du har ju inte öppnat nått en sa jag och kollade på henne.
-Neej men sa hon och log medans vi andra skratta
Vi satte oss på sängenoch hon öppnade allt och sedan gick vi och åt och pappa hade gjort en riktig english breakfast.
-Så Yasmine, Sarah Tim och Pernilla kommer om ungrifär 1 och en halv timme sa mamma medans vi satt och åt. Yasmine och Sarah är mina kusiner och Tim och Pernilla är min moster och farbror.
-Okkej va bra sa pappa till svar.
När vi hade ätit upp gick vi alla upp och satte på oss kläder för mig blev det en jack wills stickad tröja med en vit skjorta under och ett par blåa jeans och mina klackar. Sedan ringde det på dörren och man hörde röster och sång där nere ifrån. Sedan hörde man fotsteg upp för trappan och det knackae på dörren.
-Kom in ropade jag och då öppnades dörren och in kom yasmine och sarah.
-Hej tjejor sa sarah och gick fram och gav oss ala varsin kram.
Vi satte oss alla och pratade en stund och sedan hörde man mamma ropa att vi skulle gå.
Vi alla gick ner och tog på oss våra jackor och sedan gick vi ut till bilarna, jag mamma pappa miriam och matilda åkte i vår bil medans Ida åkte med sara och Yasmine.
-Mamma vart ska vi föresten sa jag när vi hade startat bilen.
-Det blir en överaskning sa hon till svar.
-Men det borde  ju va du som skall få överaskningar imed att det är du som fyller år?
-Haha jaa men inte denna gången.
-Haha okej men sätt på musiken sa jag och log. Mamma gjorde som jag sa och dom spelade All of the lights-Kanye West och vi alla sjöng med och skrattade.
Yasmine's POV:

Vi stanade utanför ett stort shopping center.
-Vad skall vi göra här? frågade jag när pappa stanade bilen.
-Ni skall av sa han och log.
-Men vart skall ni?
-Vi skall på ett museeum som vi trodde ni inte ville följa med på så vi tänkte att ni kumde gå och shoppa i stället om det låter bra? sa mamma till svar.
-Skojar du med mig? sa Sarah och lös upp som en sol.
-Haha nej hoppa ut nu så ses vi senare ikväll när den stora festen är.
Vi sa hejdå och gick till Miriam Jane och Matilda som stod lite längre fram.
-Så är ni redo för att shoppa eller? sa Matilda ner vi kom fram.
-Skojar du eller här skall det shoppas sa jag och vi gick in.
Vi gick i en massa olika affärer och alla hittade en massa. Vi skrattade provade fula/fina kläder tog en massa bilder. Jag tog en bild på när Jane och matilda satte på sig jätte fula kläder och det va så ful så dom bröt ut i skratt och det gjode vi andra också så jag gick in på twitter och la ut den och skrev" So cute.." och sedan la jag ner mobilen och vi fortsatte att ha lika kul. Sedan efter ett tag gick vi in i en jätte stor sko affär.
-ÅÅhh vad fina sa Ida och tog tag i ett parklackar med massa glitter på.
-Åhh dom va jätte fina ju sa jag och tog tag i ett par men i en annan färg.
-Jag vet utbrast Jane.
-Vaddå? sa Sarah.
-Vi köper alla lika dana men i olika färger som vi kan ha ikväll? sa hon och tog fram massa olika färger.
-jaaa det måste vi ju göra sa Sarah och tog ett par hon med.
Vi alla tog varsit par och gick till kassan och betalade efter vi kommit ut ut affären så bestämde vi oss för att äta så vi gick och satte oss på en jätte mysig restaurang som låg lite utanför shoppingcentrat.
Miriam's POV:

Vi gick och satte oss på en jätte mysig restaurang utanför shopping centret. Nu var man riktigt trött. Jag hade shoppat en massa roliga nya saker som jag var jätte nöjd med. Vi satte oss och skulle beställa.
Sedan satt vi och pratade och skrattade.
-Så jag har hört att det är lite kärlek mella er och 1D sa sara och kollade på oss. Hon var ju 3år äldren oss alla så hon visste nog det mest om vad som hände här.
-Haha lite är och ta i sa Jane och skratta.
-jasså har ni varsin eller?
-jaa klart sa Jane och blinkade.
-Haha nej mes seriös vem är tillsammans med vem? frågade Sarah nyfiket.
-Hah okeej jag med Harry Ida med Niall och Miriam med Liam.
-Men du då matilda?
-Jag har eliot sa hon och blinkade.
-Okeej, men snart blir det vela du och nån från Direction sa sarah och blinkade.
Vi fick in maten och vi började äta jag var verkligen jätte hungrig så det passade fint med mat nu.
Sedan plingade min telefon till och jag tog upp och kollade." hej sötis, vi är klara i studion nu vilken tid skall vi komma till Jane??xx" Jag log för mig själv och sedan frågade jag henne.
-Dom kan komma vid 8 men om dom vill hjälpa till hemma så får dom komma när dom vill sa Jane men munnen ful med mat och man hörde knappt vad don sa så alla bara började skratta.
-Haha okeej då skriver jag det och skickade ett sms till liam och det dröjde knappt 2minuter innan jag fick ett svar. "Okkej va bra vi dyker upp nån gång, ses snart!! x" jag la ner mobilen och gick tillbaka till samtalet vi satt där säkert i 1timme till och sedan kollade vi på klockan och såg att den redan var 4 och började på mot halv 5.
-Ojj jag tror vi måste börja gå hemåt sa Jane och vi började resa på oss.
När vi kom ut tog vi en taxi hem och när vi kom hem visade vi vad vi hade köppt och dom tyckte inte vi var riktigt friska com hade shoppat så mycket. Vi alla hade köpt nya saker som vi skulle ha på oss ikväll.
Jane satte på musiken på högsta volym och vi alla tog fram vad vi skulle ha på oss. Vi gjorde iordning oss eller via duscha och andra sminkade sig och vi sjung med i musiken medans vi bara stod där i underkläder och locka håret eller sminka sig. När vi alla blev klara så knackade det på dörren och man hörde massa pojkröster som kom in och hälsade på dom där nere. Och sen hörde man fotstegen upp för trappan och nån öppnade dörren. 
Kapitel 17 ute!!
Hoppas det blir lagom med sonna här kapitel för det är inte lika kul att skriva långa kapitel som kooorta och imed att ni ville ha långa så tog jag nått mitt imellan.
Hoopas ni gillar det!!:)
&kommentarer och ni får kampiet 18 !!
Och juste.. Ni vet att det blir roligare för er att läsa om ni kommenterar mycket för jag tycker det är roligare att skriva när jag ffår kretik (både negativ och posetiv)
hoppas ni gillar det!! xoxo!!

Kommentarer
Postat av: Miriaaam

Asså det finns inget negativt att skriva, det jag kan säga är bara att den är huur bra som helst!!! Älskar den!!! :D

2011-11-19 @ 18:35:02
Postat av: eveline !

meeera !!! :D grymt..

2011-11-19 @ 19:06:49
Postat av: styles

mer :DD

2011-11-19 @ 20:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0