Chapter 18

Vi gjorde iordning oss eller via duscha och andra sminkade sig och vi sjung med i musiken medans vi bara stod där i underkläder och locka håret eller sminka sig. När vi alla blev klara så knackade det på dörren och man hörde massa pojkröster som kom in och hälsade på dom där nere. Och sen hörde man fotstegen upp för trappan och nån öppnade dörren.



Zayn's POV :

Vi kom in igenom dörren och där satt alla tjejer och spelade hög musik och skrattade. Dom hade på sig jätte fina kläder dom hade allt från kläning till tajta jeans med tunika på sig och alla hade glittriga högklackat i olika färger det såg riktigt coolt ut på nått sätt.
-Åhh vad fina ni alla är sa vi i mun på varandra. Och vi gick fram till alla och gav dom en kram och jag hälsade även på dom 2 andra tjejerna som var där. Jag kände verkligen igen den ena av dom två, men jag kunde inte komma på ifrån vart. Det gick inte ihop, jag visste att jag hade sätt henne men vary var frågan.
JUSTE det var ju hon, det sjukt fina tjejen som var med Jane försa gången vi träffades hon som var med när Harry hälde Janes dricka på henne. Juste det va hennes kusin, där hamnade alla pusel bitar på plats.
Vi hörde hur det ringde på dörren en massa gånger och till slut när det minst plingat 10gånger bestämde vi oss alla för att gå ner och hälsa. När vi kom ner var det fult med folk jag var Susannes alla kompisar och gamla armets kamrater från Sverige och alla vänner här i London så dom var minst 40st. Vi alla 11 fick gå runt och hälsa på alla och alla var jätte trevliga och dom flesta visste vilka vi var.
-Detta kommer bli en lång kväll viskade Niall i mitt öra så ingen skulle höra.
-haha aa men vi gör det för tjejerna sa jag och tog han på axeln.
Vi alla jag och satte oss till bords och dom hade dukat upp ett jätte lång bord för alla och i med att Jane hade typ världens största hus så hade vi gott om plats. Vi åt en massa gott och sen när vi knappt fick i oss mer så började många att hålla tal och jag kände verkligen att Niall hade rätt "Detta kommer bli en lång kväll".
Men precis innan dom skulle börja med alla tal så kom Jane fram till oss.
-Kom vi skall gå.
-Vart sa vi sa niall lite förvånat.
-Haha tror ni vi vill vara här hela kvällen eller?
-ehh.. kanske..
-Neej verl´kligen inte nu skall vi ut och festa på riktigt.
-Jaha okkej vi kommer sa jag och vi alla resta oss upp vi tackade så hemskt mycket för allt och sedan gick vi alla upp på Janes rum snabbt.
-Så vart vill ni att vi skall gå? sa jane.
-Jag vet inte mina kompisar har fest om ni vill på hemma party annars fin det ju en massa ställen i stan sa Louis som hade satt sig i Matildas knä.
-Jag känner för stan sa Ida
-aa jag med sa Liam.
-Men då går vi till stan eller? sa Louis och reste sig upp och drog med Matilda.
-Det blir super sa Jane och vi alla gick ner igen.
Vi gick ut och tog en taxi in mot stan.

Yasmine's POV:

Vi gick av taxin och vi hade inte riktigt bestämt oss till vilken ställa vi skulle till. Imed att vi egentligen inte kom nån stans så tänkte vi gå till samma ställe som vi alltid brukade för där fattade dom inte att vi hade falska led. Det var nog nått av det bästa med att bo här i London dom är så dumma så dom fattar inte att man har falskt leg.
Vi gick en luten bit och sedan var vi frame.
-Så är ni redo att festa eller? Sa Louis, man såg på han att han älskade detta.
-Jaa självklart, nu kör vi sa Sarah och gick in först.
När vi kom in vart det fult med folk och fotografer  överallt vi gick till garderoben och hände av oss våra jackor och sedan spred vi ut oss. Vissa gick till baren och andra ut på dansgolvet.
-Jane kan du vänta jag måste bara snabbt på toa sa jag till henne och hon nicka.
-Ja visst jag väntar här sa hon och jag gick iväg.
När jag kom till baka stod hon där och pratade med Zayn och Harry.
-Åh där va du sa Jane och log.
-Haha japp jag är till baka sa jag och log tillbaka.
-Kom Yasmine vill du dansa? Sa Zayn och tog tag i min hand.
-Antar att jag inte har nått val sa jag och följde efter han.
Vi dansade och hade så sjukt kul det var en massa där man kände och hälsade på och det såg ut som att vi alla hade det jätte kul.
-Är du törstig? frågade Zayn efter en stund.
-Jaa lite sa jag och han tog min hand och vi gick mot baren.
När vi kom fram var det knökat av folk överallt och man hörde knappt vad nån sa för musiken var så hög och så pratade alla imun på varandra.
-Vad vill du ha jag bjuder sa han och log sitt sjukt sexiga leend.
-Vad gulligt av dig, överaska mig sa jag och blinkade åt han han log bara och trängde sig fram.
När han försvann en bit in bland alla så märkte jag hur nån kom bakifrån mig och kramade mig jag vände mig fort fram för att kolla vem det var.
Och när jag såg vem det var blev jag jätte glad.
-Hebe?!? vad gör du här sa jag glatt och kramade om honom.
-Haha joo men om du inte mins så brukar vi vara här iblan haha.
-joo klart jag vet men inte tänkte jag på att ni skulle vara här.
-Nä, och inte visste jag att du skulle vara här.
-haha men vilka är du här med då??
-Geogrge, Kevin, Leo och några fler från skolan, och du själv då??
-jag är här med min syster, kusin, hennes kompisar från sverige och George kusin och restan av killarna i 1D.
-Jasså så du hänger med dom du?? sa han och låt inte lika glad längre.
-Haha jaapp. Men gud det var jätte längesedan vi sågs, vi får ta och ses snart igen alla.
-ja verkligen det hade varit jätte kul ju.
-Ja nu när skolan börjar snart igen så lär vi ju ses mer.
-Haha ja imed att våra skolor ligger så långt ifrån varandra sa han och blinka.
-HAha jaa jätte.. men jag måste gå nu men vi ses sa jag och gav han en kram.
-Och du hälsa alla också la jag till.
-Det skall jag göra hälsa du också och ha så kul sa han och log och sedan gick jag mot Zayn och han gick ut mot dansgolvet igen.

När jag kom fram till Zayn hade han en drink i varje hand.
-Här sa han och gav mig ena.
-Tackar sa jag och log. och han log sitt snygga leende till baka bara. efter vi druckit upp och varit på lite bättre humör så va vi igång igen.
-Vi går ut och dansar igen sa jag och kollade på han.
-Låter som en toppen idee sa han och drog med mig ut på dans golvet igen

Louis POV:

Jag, Matilda, Jane och Sarah var ute och dansade nästan hela tiden även om jag visste att jag var en usel dansare så hade jag sjukt kul ändå. Vi träffade även alla Sarahs kompisar där så vi blev en sjukt massa folk.
Att dom ens släppte in oss? Trodde att vi aldrig skulle komma in eller ju alla vi gick ju komma in förutom Harry av oss killar men dom verkade inte bry sig så mycket så det var bra.
-Åhh det är så sjukt varmt sa Matilda när vi stod där bland alla.
-Jaa, vi går ut lite sa jag och tog tag i hennes hand.
När vi kom ut så tänkte jag ju inte på att dom flesta kändisarna var här så det stod ful av fotografer överallt. Dom kom fram till oss och började fota och fråga en massa men då tog jag tag i Matildas han och bara drog med henne bort en bit.
-Åh jag orkar inte med dom sa jag när vi hade gått bort en bit.
-Nä förstår dig, skulle nog tyckt det var rätt jobbigt att aldrig få va ifred sa matilda och kollade på mig med sitt fina leende som jag inte kunde mot stå så jag log bara till baka.
-Du..?? jag orkar inte va kvar just nu vi kan vela gå en sväng sa jag och kollade på henne.
-Joo visst sa hon och vi började gå bortåt.
Det var ju höst och Matilda hande ingen tjock tröja på sig i med att alla våra saker var kvar inne på discot.
-Fryser du sa jag ner man såg att hon gjorde det.
-Ehh.. jaa lite kanske sa hon och kollade på mig.
-Ta den här sa jag och tog av mig min kavaj jag hade på mig.
Hon satte på sig den och den var förstor på henne men hon bryde sig inte så mycket och vi fortsatte att gå.
Tillslut så satte vi oss på en bänk och snackade.
-Jag kommer sakna dig när du åker hem till Sverige igen sa jag och la min arm om henne. Jag visste att det inte var rätt imed att hon redan hade kille men jag kunde inte mot stå jag va så kär så jag inte ens finner ord till de.
-Jag kommer sakna dig med sa hon.
Vi kollad på varandra rakt in i ögonen och hon va helt perfekt.
Jag lutade mig fram och vi kysstes, kyssen var inte lång men den var underbar. När jag märkt vad jag gjort vände jag mig snabbt om.
-Förlåt det var inte meningen sa jag och sucka.
Hon la sin arm om mig och koollad på mig.
-Det är lungt, lova mig bara att detta inte ska hända igen.
-Jag lovar sa jag och kramade henne. Vad tänkte jag med?!? jag kunde nästan ha förlorat vår vänskap men imed att Matilda är en son underbar preson så sa hon bara det är lugnt?!? Gud..Att hon inte blev sur. Det började bli kalt och vi bestämde oss för att gå till baka till festen.
När vi kom in igen så kollade många på oss men vi brydde oss inte och vi gick till dans golvet där dom andra var.
-Vart har ni varit frågade Harry när vi kom till baka.
-Vi tog bara lite luft sa jag och vi alla började dansa och ha kul igen.


Kapitel 18!!
Hoppas du gillar de :))
¨skriv vad ni tycker, och nått osm ni vill skall hända.
6Kommentarer och ni får nästa kapitel!!
xoxo

Kommentarer
Postat av: Julia Ekedahl

Super bra! <3 tycker att Matilda ska kyssa Louis på slutet! :-D

2011-11-20 @ 15:21:02
URL: http://onenewstory.blogg.se/
Postat av: Anonym

"komenterar"...

2011-11-20 @ 17:00:27
Postat av: Anna

Fett bra!!

2011-11-20 @ 20:59:03
Postat av: Miriaaam

Riiiiktigt bra!! Meeer!! :D

2011-11-20 @ 21:29:15
Postat av: johanna

haha jaa..helt sick va snygga dem ee!

jätte bra kapitel :D, meer??:D

2011-11-21 @ 18:29:30
URL: http://johannajensens.blogg.se/
Postat av: Bea

Så nu e de 6 kommentarer! ;))

2011-11-23 @ 16:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0