Chapter 36

Jag gjorde bara en min åt honom och tog upp min mobil. Jag hade
fått ett sms av Jane " Du då är vi två !! ja det gör jag nog. Puss" Jag la
ner mobilen och då ropade Paul att vi skulle börja igen.

392101_211474768927355_160951960646303_487452_774801474_n_large

Jane's POV :

Klockan ringde och sista lektionen var slut för idag.
Jag skyndade mig ut till mitt skåp för att jag ville komma
snabbt till Harry. Jag tog och la ner mina böcker i min
väska och gick sedan mot utgången. Men när jag en bit
så märker jag hur alla kolla på mig med en ond blick.
Jag fattade inte riktigt varför och började istället att gå
snabbare. Men innan jag skulle öppna borten och gå ut
igenom dörren stoppde Cissi mig.
- Så Harry Styles flickvän går alltså på våran skola. Sa hon
och och höll upp en lapp med mig och harry på. Det var
två bilder. En när vi går och håller varandra i händerna
och en när vi kysser varandra. Jag sa ingenting jag kollade
bara ner i marken.a Vi hade inte tänkt att säga det till nån
än. Det skulle komma med tiden. Eller han skulle i alla fal
få berätta det själv i TV innan nån annan gjorde det.
- HALLÅ ?? svara på mig fråga sa hon och kollade på mig
med en elak men ändå en blick som fick henne stolt.
- Jaa, det är min killa och har du nått imot det eller ?? sa
jag och kollade arg tillbaka på henne. Hon sa inget hon bara
stod och kollade mig. Hon blev argere och rödar, hon liknade
nästan en tomat. Jag började le lite för det såg så kul ut, men
du skulle jag verkligen inte ha gjort.
- Han är MIN !! ropade och gav mig en rak höger. Jag föll
ihop och då sparkade hon mig en sista gång i ansiktet också.
Jag satte händerna för ansiktet och när jag tog undan händerna
sedan märkte jag hur jag hade fult av blod i dom. Jag hade
börjat blöda näsblod.
- Jane !! hör jag nån spingandes säga. Det var Danielle som
satte sig jämte mig och skulle trösta mig. Då föll allt på plats,
det var Danielle som hade sagt allt när Cissi hade dragit undan
henne vid lunchen.
- Det var du, du somm sa det till henne !! sa jag och resta mig
sakta och bakade mot dörren.
- Förlåt !! det var inte meningen.
- Jag litade på dig !! Du är ju precis lika dum som alla andra också
skrek jag och vände mig om och sprang. " Jane vänta " hörde
jag Danielle ropa efter mig. Men jag brydde mig inte. Jag var så
arg, ledsen och besviken på samma gång så jag hade inga ord för
det. Jag sprang hela vägen hem och det är nått jag aldrig skulle
göra annars.
Jag öppnade dörren till mitt rum och slängde mig gråtandes i sängen.
Jag visste inte farför jag egentligen var ledsen men allt kändes så fel.
Jag vill att Harry skulle berätta det för alla inte Daniella. Jag var så arg
hur kunde hon ?? Jag litade verkligen på henne. Hon var en riktigt
nära vän till mig så det va jobbigt att hon hade gjort så. Mobilen började
ringa och såh såg att det var Harry som svarade. Jag orkade inte svara
men jag gjorde det ändå. "mm.." svarade jag och Harry lät orolig.
- Har det hänt nått ??..
- det kan man vela säga..
- berätta ?? Jag berättade allt för honom och han sa att det inte gjorde
nått. Han var mest orolig för att jag hade ont eller att jag var skadad.
Han sa att vi skulle ta oss igenom detta tillsammans och sedan att han
skulle komma direkt till mig.
Harry's POV:

När jag hört vad som hänt skyndade jag mig hem till Jane. Jag hade precis slutat
så det passade att åke hem till henne nu. När jag satt i bilen
på väg till Jane ringde min telefon. Jag kollade vem det va och det stod
"Danielle" på och jag undrade lite vad hon ville men jag svarade.
- Harry ??
- Jaa ??...
- Du måste tro på detta jag säger nu, sa hon med gråt i rösten.
- ja, men Daniella vad har hänt ?? Jag hörde hur hon började gråta men sedan
började hon..
- Cissi drog iväg mig och hotade mig med en personlig sak... hon berättade
allt och att hon var tvugen att berätta till slut att det var jag och Jane. Hon
sa förlåt mins 100 gången och att Jane var hennes bästa vän och att hon aldrig
skulle göra nått sånt mot henne. Jag förlt henne och sa att det inte gjorde nått.
Hon ville också att jag skulle berätta för Jane som det var för du kanske hon
skulle tro mer på det. Vi sa hejdå och la på. Jag var framme hos Jane och gick
in.
"mm" hörde jag från hennes rum när jag knackade. Jag gick in och där låg
hon. Hon sågn så ledsen ut så att det gjorde ont i mig. Jag gic fram och gav
henne en lång kram. Vi sa inget vi bara satt tysta. Hon kollade på mig med en
ledsen blick men jag lyfte upp hennes haka och vi möttes i en underbar kyss.
En sån kyss som bara hon kunde ge mig.
Vi la oss ner och jag berättade allt. Hon bestämde att hon skulle ringa Daniella
imon och reda ut det. Vi låg i hnnes säng och jag låg och höll om henne.
Jag somnade till, och efter nån timme eller två så vaknade jag av att Jane inte
var där.

Så??? vad tycker ni om detta kapitlet ??? :DD
Tack för alla fina kommentarer och min statestik är grym nu ju :D
ligger på 109.. gjorde jag i slutet av dagen igår med :D yeeeaayy !!
kommentera och ni får ett nytt kapitel snart!!! puuusssss

OCH GLÖM INTE CHECKA DENNA GRYMA NOVELLEN !!! :DD
klicka häääääääääär för att kolla den !! :))

Kommentarer
Postat av: Miriam

Jag döööör så bra den är Louise!!!

Du skriver sjukt bra och den är bara för spännande!! :D

2012-01-04 @ 00:31:36
Postat av: Anonym

Fagajfldlackdlvalföwixtvpgndkiclsndkfpcondkxlcpzlz SERIÖÖÖST FAAN VA BRA

2012-01-04 @ 00:55:13
Postat av: Anonym

As bra meeer!!!

2012-01-04 @ 09:33:17
Postat av: Daniella

WAAAAAAH! herregud vad spännande! xxx

2012-01-04 @ 14:23:30
URL: http://onedirectionworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0