Chapter 29

Jag tog tag i Miriams hand imed att hon gick i mitten.
-Vi klarar detta sa hon och log mot mig.
-Ja det får vi hoppas sa jag. Vi gick mot våran gate och jag kände redan smärtan av saknan till Louis


Harry's POV :

Jag kramade om Jane när vi inte såg Ida Matilda och Miriam längre. Jag visste att hon var ledsen. Jag sa inget, jag bara stod där och höll om henne. Louis Niall och LIam var också väldigt ledsna. 
Vi gick tillbaka till Janes föräldrar som stod och väntade på oss. Ingen sa nånting på hem resan och satt där bak imellan Jane och Liam för Louis ville så gärna sitta fram. Han var fortfarande lika barnslig som han alltid varit. Jag höll Jane i handen men inget mer, Både hon och Jane satt och kollade ut igenom sina fönster.
När dom stanade utan för våra lägen heter så frågade jag om Jane ville hänga med upp till mig och det ville hon en tund i alla fal. För hon hadeju skola imorgon så hon kunde inte stanna för länge.
Vi gick upp på rummet och alla ville vara ifred, för man såg på alla att dom fortfarande var ledsna medans Zayn stack till Yasmine. Vi gick in och la oss på soffan. Vi satte på tv:en och Jane låg i mitt knä och vi  kollade. Vi sa inte så mycket men det gjorde inget. jag var bara glad att ha henne här. MEn sedan avbröt jag henne med att fråga hur hon tyckte skola skulle bli imorgon.
-Det kommer nog gå bra, lite pirrigt bara men vi får hoppas på det bästa sa hon och log.
-Det kommer gå hur bra som hälst.
-Det får vi hoppas på.
-Du vet vela att jag åker hem imorgon, kanske bara 2-4 dagar.
-Juste, du sa det för några dagar sedan.
-Japp, men vi kommer ju fortfarande höras på telefon sa jag och kysste henne.
Klockan började gå mot 8 och Jane trodde att det var dags för henne att gå. Jag följde henne hem och kysste henne hejdå och godnatt.  "Lycka till imon" vikade jag i hennes ora och hon log och gick upp för den lilla trppan till dörren.
Jane's POV:

Jag gick in för dörren och mamma ropade att vi skulle äta. Jag gick in till köket dör amma hade dukat upp för oss tre. Hon hade lagat pasta med nån sås till. Det var faktiskt riktigt gott. Vi satt och pratade om hur det hade varit när tjejerna hade varit här och det fick mig att lee. Jag hade haft det så sjukt kul. Att det redan var över kunde inte riktigt slå mig tanken. Efter maten gick jag upp till mitt rum och tog fram vad jag skulle ha på mig imorgon. Imed att allt var så nytt för mig och nu var det äntligen tags för mig och börja på en Engelsk skola så fick jag ta fram skoluniformen min skola hade. Som tur var tyckte jag själv att det var ganska fin. Det var vit shorta till en grå kjol, svarta strumpbyxor och en grön koffta till det. Efter det hoppade jag snabbt in i duschen och sedan gjorde jag mig i ordning för att lägga mig. När jag var klar med allt så kollade jag på klockan och såg att det bara var 10. Jag gosade ner mig i min säng och och satte på Tv:ne. Dom visade xtra-factor så jag låg och kollade på det tills jag somnade.
-Pip pip pip ringde min klocka nästa morgon. Nu var det dags för första dagen i skolan. Jag gick upp ur sängen och och gick in i badrummet. Jag sminkade mig lite snabbt och fixade mitt hår. Efter det satte jag på mig mina kläder och gick ner och tog nått litet att äta. Det fick bli en macka bara. Efter gick jag upp och hämtade min väska och skor. Jag gick ut och låste dörren och sen gick jag visare mot bussen. Jag fick inte vänta länge tills bussen kom som tur var. Det tog ungefär 15 med buss till skolan så den låg ju inte longt bort. När bussen stanade gick jag mot skolan. Jag hade sätt den för så jag vistse ungefär var den låg. När jag gick in igneom dörren var det fullt av flickor överallt. Många kollade på mig och dom undrade säkert vem jag var. Jag brydde mig inte så jätte mycket så jag gick till mitt skåp. Jag la in mina saker och tog ut mina böker. Det första vi skulle ha var klassråd så jag visste inte vad jag skulle ha med så jag tog med hela väskan. Jag stängde skåpet och gick mot klassrummet. När jag kom in så hade lektionen inte börjat en men läraren var i sallen och nätan alla satt i sina bänkar. "Du måste vara den nya flickan?" sa min lärare och sträckte fram handen.
-Jaa Jane sa jag och log medans jag tog tag i hennes hand.
-Barbro men du kan kalla mig bibbi sa hon och log.
-Du kan sätta dig där bak gämde Daniella sa hon och pekade på en ledig bänk jämte en flicka längst bak.
Jag nickade och gick bak och satte mig. Jag sa hej glatt och hon sa hej och log snällt tillbaka.
-Godmorgon alla! Vi har en ny elev i klassen sa Bibbi och alla kollade på mig. Jag log bara lite stelt och sedan fortsatte hon.
-Hon heter Jane, vill du berätta om dig själv Jane? Du behöver inte komma fram sa hon och log.
-Jaa visst. Jag heter då Jane och jag flyttade hit till London för några månader sedan. Innan det bodde jag i Sverige och nu bor jag här med min mamma och pappa sa jag och log mot klassen.
-Du är mycket välkommen hit sa bibbi och log. Senan fortsatte hon lektionen. När lektionen var slut tog jag upp min mobil och såg att jag hade fått ett sms från Harry "Hej Älsklin, jag åker nu hoppas du har det bra i skolan så hrs vi när du har slutat. Puss din Harry" Jag log för mig själv och sedan svarade jag snabbt. "Ha det så kul och hälsa alla. En så länge har det gått bra. Puss" sedan plockade jag ihop mina saker och gick ut. När jag stod vid mitt skåp så kom Daniella fram till mig.
-Så du är i från Sverige sa hon och log.
-Jaa sa jag och märkte att hon sa det på Svenska.
-Jag med sa hon och log. Vi båda började skratta och sedan frågade hon om hon skulle visa mig runt och det lät som en bra idée tyckte jag imed att jag inte visste nått.
-Så vart i Sverige bodde du? Sa hon efter en stnd.
-I göteborg och själv?
-Stockholm och jag log. Vi pratade om en massa saker och alla som gick förbi oss kolla konstigt på oss imed att vi snackade svenska med varandra. Vi gick hämtade våra franska böcker imed att det var våran nästa lektion. När vi kom in i klassrummet jag jag och Danielle och satte oss tillsammans. Och läraren kom in och började lektionen. Franska var inte mitt favorit ämne precis men jag var bra i det så det var lätt det vi gjorde. Efter lektionen var det dags för lunch.  Vi gick mot batsalen och när vi kom in var det rätt många där. Vi plockade åt oss det vi ville ha och sedan gick vi mot ett ledigt bord. Vi satt och pratade och jag hade inte berättat en för någon att jag kände one direction, att jag var tillsammans med harry styles. Men jag orkade inte säga nått heller om det, inte än i alla fal. Skol dagen fortsatte och när min sista lektion var över å skyndade jag mig till mitt skåp och tog mina saker. Min buss skulle gå om 5 minuter så jag fick skynda mig. Jag sa hejdå till Daniella och några fler i klassen sedan gick jag mot bussen.
När jag kom hem hade mamma också kommit hem från jobbet.
-Hej älskling hörde man mamma ropa ifrån köket.
-Hej mamma svarade jag tillbaka.
-Är du hungrig??
-Nej inte just nu sa jag och gick in i köket och kramade henne. Sedan gick jag upp till mitt rum och tog fram alla mina läxor jag hade fått och satte mig med dom. När jag hade pluggat i kanske 1 1/2 timme ringde min telefon jag såg att det var Harry så jag tog upp min mobil och svarade.
-Hallå?? svarade jag glatt.
-Hej älskling hur var första skol dagen??
-Den var toppen lärde känna massa ny personer och blev väldigt bra kompis med en tjej som också var svensk.
-Åh vad kul!! Saknar dig redan men jag kommer hem på onsdag kväll så vi kan la ses på torsdag efter du slutat skolan?? ¨
-Det blir toppen, hur hade du det då?
-Jo det är alltid lika kul att komma hem.
-vad bra men jag har massa att plugga så jag ringer dig senare ikväll eller så hörs vi imon. puss älskar dig.
-Okej lycka till med pluggandet älskar dig.
jag fortsatte att plugga fram tills kolckan halv8 sedan ropade mamma att det var mat så jag la undan allt plugg för idag. Jag gick ner och satte mig och åt med mamma och pappa. Jag berättade hur första dagen i skolan hade varit och dom tyckte det lät som jag hade haft det bra. Och det hade jag ju. Efter maten så satte jag mig med pappa och kollade på fotboll. Det var en viktigt match så jag satte mig och kollade med pappa. Efter matchen gick jag upp och gjorde mig iordning för att lägga mig. Jag la mig sedan ner i sängen och tog upp min mobil. Jag loggade in på twitter och tweetrade " First day in new school, CHECK!! " Sedan smsade jag godnatt till Harry och la sedan ifrån mig mobilen och somnade nästa direkt.

Kapietl 29 !!
Kanske inte det roligaste men men, här har ni det :)
Jag har gått och blivit sjuk... så kanske skriver ett till idag. Det beror på hur många kommentarer jag får. Men kommentera så får ni nog ett nytt !!
Ha en bra dag!! Kraaaamm xoxo
Men hoppas ni gillade det iaf.

Kommentarer
Postat av: Daniella

SKIITBRAA! :O xx längatr till nästa!

2011-12-14 @ 14:42:36
URL: http://onedirectionworld.blogg.se/
Postat av: woho

Alltid lika kul när man går in och ser att du uppdaterat! Inför att att du gör det sällan utan för att det är så kul att läsa! :D

2011-12-14 @ 15:04:11
Postat av: Anonym

as bra meeer!!

2011-12-14 @ 16:08:16
Postat av: Anonym

love love looooove ♥

2011-12-14 @ 17:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0