Chapter 14

-Harry, Zayn och Louis kommer hit förestan sa Jane när vi alla låg helt utmattade på golvet.
-Okkej va kul sa Matilda och log.
-jaa det blir nog en mys kväll för oss sa Jane och logg.




Louis POV:

Jag Zayn och Harry skulle hem till Jane och bara ta det lugnt  han Matilda skulle vara där också. Vad skulle jag säga? Det verkade inte som hon var intreserad av mig. Inte när jag försökte snacka med henne också. Vi tog på oss varsin A&F overall och tog med godis och en film. Innan vi gick kom Niall och Liam förbi och hämtade oss med deras limosin dom hade beställ för vi orkade inte åka i min bil.
-Vad stiliga ni är sa Harry när vi hoppade in i bilden.
-Haha tack, eller vad man säger sa Niall lite osäkert men skrattande röst.
När vi kom fram till Jane möttes vi av Miriam och Ida i dörren. Dom var jätte fina.
-Ni ser jätte bra ut sa jag och dom andra nickade instämmande.
-Tack killar sa dom i mun på varandra och gick mot Niall och Liam.
När vi kom in så kom Matilda och Jane ner från trappan dom hade också satt på sig myskläder.
-Hej killar sa Matilda ner dom komfram till oss och gav oss alla en kram.
-Heej heej, sa jag och kramade henne lite extra länge. Åhh hon lycktade så gott ville inte släppa men det var jag ju tvungen ting. Vi gick upp och satte oss på Janes rum en stund och vi satt och snackade om en massa konstiga saker.
Jag fick veta ganska mycket om Matilda men inte tillräckligt, jag ville prata med henne själv men det skulle nog aldrig gå. Sedan blev harry hungrig så vi gick ner och lagade mat och vi gjorde tacos. Dom sa att Ida inte gillade det så vi passade på att göra det nu när dom inte var hemma.
-Matilda du och jag kan vela duka sa jag och blinckade till henne.
-Joo visst sa hon och började ta fram glas.
Efetr vi dukat gick vi och hackade tomater tillsammans hon va så söt jag kunde inte sluta tänka på henne även om jag inte visste vad hon tyckte om mig så visste jag att det skulle bli vi en dag eller aa jag skulle se till så att det blev så.
Matilda's POV:

Och när Ida sa att man hade märkt på Louis att han gillade mig hade jag inte tänkt på det så mycket men nu när Ida hade sagt det så kunde jag inte sluta tänka på det. Man märkte verkligen att det var nått han ville.
Men han var så himla skarmig så man kunde inget mer en att bara glida med på hans spår.
Vi satte oss ner och skulle äta och vi satt och skrattade och hade kul som jag alltid hade när jag var med dom.
Vi körde drick tävling med cola och jag trodde jag skulle dö varje gång för det var så bubbligt.
Efter maten så skulle vi spela kort men jag orkade inte så jag och Louis gick ut och satte oss på baksidan och snackade i stället.
-Så har du haft en bra början här i Lobdon då började han att att fråga.
-Jaa, det har varit toppen nu när jag ahr fått massa nya vänner också.
-Great sa han och log sitt fina leende.
-Haha ja,
-Men jag vet ju inte såå mycket om dig sa han och kollade lite deskret på mig.
-Haha nä men vad vill du veta sa jag och log.
-Hmmm..
-Måste bara fråga en sak sa han loch kolla lite osäkert på mig.
-Jaa sa jag tll svar
-Har du kille??..  NEEJJ?!?! Varför frågade han det nej nej nej, varför va han tvungen..
-Ehh.. jaa sa jag och kollade på han.
-Aha.. sa han och suckade ganska stort.
-Men du är en jätte fin kille sa jag som försvar.
-Men inte tillräkligt..
-Joo, men du.. du är min bästa kompis och jag gillar dig mer enså men inte just nu..
Han sa inget men man såg att han tog åt sig och han börjde lee lite.
-Kom skall vi gå in sa jag och ställde mig upp och tog fram min hand.
-okeej sa han och tog tag i min hand.
När vi kom in så hade dom redan satt på en film och vi släppte varandras händer och Louis sprang fram till soffan.
-Här början man filmen utan mig ja.. Tack den var snäll sa han och lossade vara arg men det funkade inte så bra.
Dom andra bara skrattade åt han och han slängde sig över zayn och dom börjde brottas. Vi andra 3satt och skratta åt dom och ett tu tre så va vi alla med i fajten. Vi alla flög om krig i soffan och tillslut låg vi alla huller om buller på varandra och va helt utmattade.
-Så kan vi kolla klart på filmen sa Zayn nu och vi alla började skratta.
-Haha aa det kan vi sa Jane och satte på.
Jag satt imella Zayn och Louis och Louis la sin arm runt mig och viskade i mitt öra.
-Jag älskar dig bästis sa ahn och jag log mot han.
Filmen var inte den bästa så vi alla somnade i soffa. Jane låg i Harrys famn och harry lutade sig mot soffkanten jag låg i louis och Zayn låg i mitt. Man kände verkligen att allt var på äkta och att dom inte bara spelade. DOm var verkligen mina vänner!!

Kapitel 14!
Hoppa sni gillar det dog är det inte så långt men det kommer ju en fortsättning!!
8kommentarer och ni får kapitel 15!!
Skriv gärna vad ni vill ska hända!!
xoxo

Kommentarer
Postat av: Miriam :D

Bääst Louis!! Så himla gullig var den!

Vill verkligen veta hur det går på våran dejt, hahah!! :D

Haha den är iallafall hur bra som helst!!

2011-11-16 @ 11:28:41
Postat av: Matilda // http://mmatii.blogg.se //

ASDFGHJLASDFGHJKLASDFGHJKL

2011-11-16 @ 15:53:36
URL: http://mmatii.blogg.se/
Postat av: julia

skit grym, vill att louis o matilda ska bli tillsammans :)

2011-11-16 @ 20:12:48
Postat av: Anonym

shieet du är sjuk!! sluta inte!

2011-11-16 @ 20:17:28
Postat av: Julia Ekedahl

Super bra!

2011-11-16 @ 21:39:35
URL: http://onenewstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0