Chapter 13

Jag log lätt för mig själv och sedan skrev jag "I'm in London whit my best friends now!! meet verry nice guys today!!" Sedan la jag ner mobilen och somnade imorgon skulle det bli en stor dag.




Matilda's POV:

Jag vaknade nästa morgon av att jag fick Miriams fot i ansiktet.
-Ajj skrek jag till och alla vaknade uta Miriam själv..
-Vad hände sa Ida med trött röst.
-Miriam sparka mig i faceet sa jag och kolla lite arg på henne. Sedan vaknade hon själv.
-Ehh..godmorgon vad har hänt?? sa hon när hon märkte att alla kolla på henne.
-Du gav mig precis en blå tyra sa jag och log.
-Haha oj förlåt, du vet hur jag är i sömnen.
-Haha jo jag vet, sa jag bara och skratta. En gång när vi va minder så hade hon råkat välta ut ett glass vatten på Ida när hon sov och Ida blev la inte på sitt bästa humör när det hände.
Vi alla satte på oss våra one piecer och jag hade självklart lilla, jane rosa, miriam blå och ida grön. Sedan gick vi när till köket och åt frukost.
-Tjejer killarna frågade om vi kunde möta dom klockan 13.00 utanför studion? Sa Jane medans hon tog ett bätt från sin macka.
-Jaa klockan är ju bara 10 så vi har ju tid på oss sa Ida.
-okej smsar harry att det är grönt då.
Efter vi ätit gick vi upp på rumet och bytte om. Jag satte på mig ett par lila byxor med en vit tunika och jeans jacka på det. Sedan gick jag in i badrumet och sminka mig och borstade tänderna. Sedan plattade jag mitt hår och gjorde mitt bena. jag blev klar snabbast så jag satte mig med min mobil och loggade in på twitter. Alla killarna hade börjat följa mig och jag log för mig själv sedan såg jag att Louis hade twittrat för 14timmarsedan. "Just meet a lovely girl, but she don't like chocolate?!?" Jag små log för mig själv och sedan RT jag det. Då blev resten också klara jag satte på mig mina svarta klckar jag köpt när jag var i new york med Ida, Jane och Miriam.
-Så..är ni redo att träffa killarna igen? sa Jane medans hon låste dörren.
-mer en redo sa Ida.
-Haha va bra men lova mig en sak bara sa Jane medans hon vinkade hit en taxi.
-haha vaddå? sa miriam nyfiket.
-Dö inte när ni ser dom, haha!! Vi ha kvar är här på marken.
-Haha vi lovar sa miriam glatt när vi satte oss i taxin.
Vi satt och skrattade och pratade hela vägen till studion och sedan stanade vi utanför och Jane betalade för oss.
-Jag bjuder nästa gång utbrast jag när hon hade betalat.
Lite längre bort stod killarna och väntade.
-Heej tjejer sa Louis när vi kom fram. Killarna kom fram och gav oss alla en kram och Hary gav Jane en kyss också. Och när Louis kramade mig kände jag hur han kramade mig extra hårt och länge, jag log för mig själv men försökte inte tänka på det för mycket, jag hade ju Eliot.
-Så är ni redo för att få stor stryk nu eller sa Louis.
-Haha skall komma från han som bara skyter i rämen sa Niall och skratta.
-Jag kanstar inte klotet på folk i alla fal sa han till försvar och vi alla skrattade jätte mycket.
-jag tappa det faktisk sa Niall och suckade lite eroniskt.
Vi satte oss i Louis bil och vi fick trängas imed att vi var 9 på en 5 sittsig bil. Jag och Miriam satt i Liams knä eller jag satt halva på Liam och hallva på Harry och Jane halva Harry och Niall och Ida satt i Nialls medan Zayn och Louis där fram.
-Hoppas ni sitte bra där bak sa Zayn och skrattade åt oss imed att det nog såg ganska kul ut.
-Jaa då jag sitter imellan undebara tjejer så jag mår fin sa Liam och jag såg hur Miriam började lee.
Vi stanade utan för och sedan gick vi inte och betalade. Men kunde inte vara så många på samma bana så vi delade in oss.
-Pax för Matila sa Louis och hoppade upp på min rygg. Han va lite tyngre en vad jag trode plus så var jag inte berädd så båda vi föll omkull och där låg han över mig och båda börja skratta jätte mycket.
Sedan bestämde vi oss för att det skulle vara jag Louise, Ida och Niall i ett lag och i det andra var det Zayn Liam Harry Miriam och Jane.
-Men det är orättvist vi är en man kort och vi har Niall?! sa louis lite uppröt.
-Haha du vi har dig också sa jag och skratta. Han gjorde en eronsik ledsen mig och jag blinckade bara till an och han kunde inte låta bli att lee. Han va så söt när han log så där och med hans hår hängslen och allt han var helt perfekt. Men nej jag hade Eliot det kunde jag inte glöma.
Vi gick och bytt skor för vi tjejer kunde inte spela i våra klackar och killarna i sina skor. Sedan spelade vi och hade jätte kul.
Niall's POV :

Hon var så söt tänkte jag för mig själv medans jag kollade på Ida och log. Louis märkte mig och la sig ner så mycket han skrattade och sedan kröp han fram till mig och viskade lite deskret.
-Jag vet nån som är kär och forsatte skratta.
-Usshh vad det ända jag sa och gick till baka till mina drömar. Hon va så fin helt perfekt hennes leende hennes långa fina ben hennes rump och hennes hår. Hon var helt underbar.
-Niall det är din tur hörde jag någon säga.
-Va?! sa jag och kollade upp.
-Haha drömde du eller sa Ida och skrattade.
-Hehe, jaa...
Jag gick upp och tog ett klot och sköt iväg jag satte alla utom 1. och sedan kollade jag på Louis som såg lite arg ut imed att det inte gått lika bra för honom. Sedan sköt jag igen och fick ner den sista.
-JAAAA!! skrek jag och sprang fram och gav Ida en jätte kram. Hon luktade så gott jag ville inte släppa vill helst stå här hela dagen men till slut släppte jag och jag såg hur liam stod och kollade på mig. Jag rådnade lite men liam gjorde bara en tumme upp.
Efer vi spelat klart gick vi och satte oss och räknade ihop poängen!!
-Jaa vi vann utbrast ida när hon märkte att vi hade vunnit.
Vi alla fyra kramades i en jätte kram och hoppade runt och sjöng.
-Haha ni hade bara lite tur sa Harry och slog till mig lite lätte i ryggen.
När vi va på väg upp drog Liam undan mig lite så att ingen skulle höra.
-Skulle du vilja tyå gå på en dejt med mig Ida och Miriam, jag har inte frågat henne en men jag gillar henne verkligen och der verkar som du gillar Ida??
-Jaa!! Utbrast jag det vill jag jätte gärna vi frågar dom direct.
-aah okeej jag bokar bord till klockan halv9 ikväll då sa han och log och jag nickade och sprang iväg för att fråga ida.
-Ida Ida Ida !! sa jag när jag kom fram.
-Jaa haha vad är det sa hon och log sitt fina leende.
-KOm lite sa jag och drog undan henne.
-Skulle du vilja gå ut och äta med mig miriam och Liam ikväll??
-Jaa jätte gärna, eller måtse kolla med tjejerna men det funkar nog.
-Ja va bra vi hämtar upp er vi 8 sa jag och pussade henne på kinden.
Hon gick iväg och sedan kom till mig igen och sa att det funkade jag tog tag i hennes han och vi gick till resten.
Ida' POV:

Vi sa hejdå till killarna och när vi kom hem hade jag seriöst panik.
-OMG OMG OMG Jag skall på dejt med Niall horan?!? sa jag och slängde mig i min säng!
-Jag med fast med Liam Payne utbrast Miriam och slängde sig i sin säng.
-haha chilla på det sa Jane och log.
-Men det går inte är så glad sa jag med ett jätte leende.
-Haha okej jag förstår dig sa Jane och börja hoppa hon med.
-fatta tänk om ni blir tsm med dom, fatta vad kul det skulle vara!!
-Jaaa tänk om jag va tsm med Liam kom Miriam från ingenstans. och vi alla började skratta.
-Och matilda man ser att Louis gillar dig sa jag och kollade på henne när hon satt och smsade. hon bara log och sedan kollade hon upp.
-Haha nejdå sa hon och log.
-Vaddå nej sa Jane och slängde en kudde på henne.
-Okeeej, han är så snygg fick ut och sprang och slängde sig på jane som satt på sin säng. Och sedan var kudkriget igång. Har inte skrattat så mycket på länge.
-Harry, Zayn och Louis kommer hit förestan sa Jane när vi alla låg helt utmattade på golvet.
-Okkej va kul sa Matilda och log.
-jaa det blir nog en mys kväll för oss sa Jane och logg.

Kapitel 14.
Hoppas ni gillar det.
Undra hur det skall gå för alla nu!!
6 kommentarar och ni får kapitel 14!!

Kommentarer
Postat av: Miriam :D

Ååååååh jag dööör va bra den är!!! Känns som att det är på riktigt verkligen!! Haha:D längtar SJUKT mycket till nästa kapitel!! Bäst e den! :D

2011-11-14 @ 21:11:47
Postat av: julia

sjuuukt braaaa

2011-11-14 @ 22:02:18
Postat av: Julia Ekedahl

Super bra! <3

2011-11-14 @ 23:29:20
URL: http://onenewstory.blogg.se/
Postat av: Roza

Mer mer

2011-11-15 @ 07:01:54
Postat av: Anonym

Jätte bra!! Men jag läser Idas samtidigt och nästan allt händer samtidigt i er noveller t.ex när Janes kompisar kommer till London så kommer kompisarna från Idas berättelse också så man blandar ihop dom hela tiden;)))))

2011-11-15 @ 15:02:34
Postat av: eveline

grym novell, längtar tills nästa kapitell :D

2011-11-15 @ 16:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0