Chapter 20

-Loouiisee?!?Utbrast Niall..
-Det va meningen att ingen skulle veta sa Louis och suck..



Louis POV:
Nej, det var ju inte så här det skulle bli.. allt har ju blivit helt fel, vad skall alla säga nu..även om dom inte vet nått om nått så kommer dom ju få veta det..
-Okeej jag kan förklara sa jag och suckade..
-Aa jag vill i alla fal ha en förklaring sa Liam och kollade på mig med en menad blick.
-Okeej.. började jag.--
-Ni vet när jag och Matilda gick ut för att ta frisk luft så gick vi och satte oss på en bänk och pratade och så..
-Vad hände sen sa Niall..
-Sen råkade jag kyssa henne det va absolut inte meningen men fatta hur svårt det är att gå och vara kär och samtidigt dölja det för alla sa jag och slängde händerna i ansiktet och jag kände hur tårarna kom.
-Men det är ju sjukt?? varför är du ledsen där ju hur bra som hälst sa Harry och la armen runt mig.
-Nejj. För hon har kille skrek jag...
Ingen sa nått alla ba satt och kollade på varandra.
-Det kommer ordna sig sa Liam och la armen över mig.
-nej det kommer det inte sa jag med gråt i rösten..
-Joo det kommer det och du vet att vi kommer hjälpa dig på vägen du är vår store bror och mår du dåligt gör vi det, detta kommer gå bra sa Zayn och kollade på mig.
-Jaa kom nu llooouuuii vi åker och köper lite ben och jerrys och sätte på en film och har en slapp dag idag så harry till mig och tog tag i min hand och drpg upp mig.
Vi reste oss upp och gick och tog på oss jackan och sedan gick vi ut till bilen.
Harry övningskörde så jag lät han göra det idag så jag satte mig där fram på andra sidan istället.
När vi hade bakat ut och så tog jag upp min mobil och skickade ett sms till Matilda "Allt detta blev så fel, det skulle inte sluta så här hoppas du fattar att det inte var meningen och att jag älskar dig. Hoppas du inte är alltför arg. Louis xx" Det dröjde inte mycket innan jag fick ett svar " Vet att allt blev vel, men gjort är gjort så vi får lägga det bakom oss och gå vidare vi fickar detta till sammans så allt blir bra. xx" när jag läste det fick jag ett stort leende på läpparna och det merkte tydligen alla.
-Verkar som nått fick dig på bättre humör sa Niall i bak sätet.
-Jaa.. mycket sa jag och log.
Matilda's POV:

När vi hade lagt ut filten och allt i parken och satt oss för att äta så plingade min telefon till jag tog upp det och såg att det var i från Eliot, jag tryckte upp smset och började läsa.."Hejj..Hoppas du har det grymt i London hemme i Göteborg är det kalt tycker du kan komma hem och heta upp det snart.. eller du kanske skall stana kvar med Louis vi behöver iaf snacka!! RING MIG NÄR DET SER DETTA." OMGOMGOMG hade han sätt det nejnejnej, det fick han inte göra.. men det var vela försent jag suckade för mig själv.
-Jag kommer snart skall bara gå och ringa Eliot sa jag och dom andra nicka åt mig.
Jag gick bort en bit och satte mig på en bänk. Jag ringde inte efter kanske fyra minuter jag bara satt där och kollade på mobilen jag vågade knappt trycka men tillslut gjorde jag det. Det tog ungifer 3 singnaler och sedan svarade han.
-Hej det är Eliot.
-Heej det är Matilda.
-Åhh hej, sa han lite tyst man hörde att han gick iväg från en massa folk och stängde en dör.
-Ehh jag skulle ring sa jag lite tyst..
-mm.. alltså du..
-jaa??
-Vet inte om detta kommer funka med oss..
-va vad menar du??
-Alltså jag ahr sätt så mycket uppdatering på dig under tiden du har varit i London eller
-Vaa vad har du sätt jag lovar allt är ett misförstånd.
-ehh.. så kan du förklara bilden då du håller Louis i handen, kysser han och vidion där han tar dig och springer ner med dig i poolen?!?
-Poolen?!?... hade han sätt vidion då vi skojade med louis och hälde vatten på han?!? nej inte bra..
-jaa sa han och suckade..
-Och alltså jag har typ börjat hålla på med en här i Göteborg, säg inget!! vill förklara..
-vaa?!? va det ända jag fick ut..
-Nej innan du säger nått.. så är det.. Jag saknar dig så sjukt mycket och när jag såg dom bilderna på er sved det så sjukt mycket så jag blev så jävla ledsen och då hade jag kompisar som
stöttade mig och det gick nog kanske lite över styr..
-Så du menar att allt är mitt fel?!?
-Har jag sagt det??
-Det låter så när du pratar skrek jag nästan till han. Nu skrek vi nästan till varandra i telefonen.
-men jag har inte sagt det men snälla kan vi släppa detta..??
-Alltså jag kommer inte kunna släppa detta sa jag och jag kände hur tårarna kom.
-vad menar du??...sa han och jag hörde hur han började gråta.
-Jag älskar dig men inte på samma sätt längre vi har glidit ifrån varandra mycket och det vet vi båda så är det inte bättre att vi slutar här och är vänner i stället sa jag och slutade gråta.
-Mm.. det blir nog så sa han och suckade.
-Vi är fortfarande bästa vänner??
-Allt för dig sa han och jag hörde hur han log.
-Jag älskar dig sa jag..
-Jag älskar dig med sa han och vi la på.
När jag la på kände jag hur tårarna kom jag la händerna för ansiktet och började stor lipa...
Jag satt där kanske i en 10minuter sedan när jag lugnat ner mig själv reste jag mig upp och gick met tjejerna igen. När jag kom fram såg man nog att jag hade gråtit jag satte mig när och försökte följa med i samtalet men jag lyckades inte så bra med det.
-Så vad hände frågade Ida.
-Ehh.. det är slut sa jag och kunde inte hålla inne tårarna.
-Men älskling sa Jane och krama om mig.
-Jag vet inte vad jag skall göra sa jag medans jag grät..
-Det skall inte göra nått du skall bara vara leva livet och gå vidare du är hör i London nu och det kommer bli awesome och vi skall göra allt för att du skall ha det bra här sa Jane och kramade mig ännu en gång.
-Åhh jag älskar er sa jag och vi alla möttes i en jätte kram.
-Men vad hände sa Miriam lite lätt.
Jag berättade allt och vi alla tyckte samma, det var bättre att vi fortfarande bara va vänner.. Men jag kunde inte släppa det jag var tvungen att berätta för nån. Jag tog upp min mobil och smsade Louis.
"Hej du, det har hänt en massa saker kan vi typ ses sen för jag behöver snacka med nån??x." jag skickade och det tog kanske inte mer en 5minuter innan jag fick ett svar " Självklart kom hem till mig om2timmar x." och jag svarade "Okeej ses då.x" Jag la ner mobilen och jag försökte tänka på annat och vi tog upp fotbollen och spelade istället för att sitta och prata.
Louis POV:

Klockan var 4 och Matilda skulle komma i vilken sekund som hälst.
Restan av killarna hade gått och gjort nått jag visste inte riktigt vad men jag bryde mig helt ärligt inte heller. Jag hade sagt att jag skulle träffa matilda så dom fattade att dom skulle gå så det var ju bra. Det knackade på dörren och jag gick och uppnade. I dörren stod Matilda lika söt som vanlogt men hon såg inte alls lika glad ut.
När jag öppnat dörren så möttes vi i en jätte kram, och jag kunde inte motstå jag hörde hur hon börja gråta så jag gjorde det också men inte lika mycket.
-Alltså förlåt Matilda vi skall fixa detta det är mitt fel..
-Nejdå det är lugnt sa hon och blev tyst det är mer som har hänt som är värre för mig i alla fal...
Jag kollade bara på henne med en menad blick.
-Kom vi kan sätta oss i soffan sa hon och tog tag i min hand.
Vi satte oss ner och ingen sa nått först och sedan frågade jag.
-Vad är det som har hänt ?? lite tyst..
-Det är Eliot, det är slut sa hon och började nästan fråta..
-Men gumman...sa jag och kramade henne. Inom mig skrek det bara jaa!! Men jag visste hur ledsen hon var så jag kunde inget mer än att lida med henne.
-Ja.. men alltså det finns en annan jag gillar lika mycket som han så på nått sätt känns det bra och på nått sätt inte.. sa hon och kollade på mig.
-Vem sa jag lite fundersamt.
-Dig så klart , annar skulle jag ju inte villja prata med dig själv sa hon och börja rodna lite från att ha gråtit.
-aww.. vill du veta sa jag lite blygt.
-ja det är klart??
-Jag älskar digg sa jag och böjde mig fram vi möttes i en perfekt och den höll på länge.

Ett kort kapitel men det är detta ni får idag :D
Skall försöka med längre men gör så mycket jag hinner lovar jag!!
Hoppas ni gillar det :D
kommentera vad ni tycker och somni vet. Destu mer kommentarer destu
längre kapitel 6kammontarer mist för nästa kapitel. xoxo !!

Fick alla sina album idag?!:D  Åhh när vi fick dom så typ freeka jag och min kompis ut!!
Hoppas ni blev nöjda med dom och om ni inte beställ eller köpt så måste ni göra det
ni missar inget :D

Kommentarer
Postat av: Matilda

Asdfgjjkmööhhdshhrduuvvbjtsffghjdd LOUISE!!

2011-11-23 @ 21:35:02
URL: http://mmatii.blogg.se/
Postat av: Miriam

BÄST!!

2011-11-24 @ 07:59:21
Postat av: Daniella

bra, följer denna novell nu! uppdatera oftare? :D

2011-11-24 @ 19:28:59
URL: http://thecupcake.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0