Chapter 6

Vi dukade undan allt och vi gjorde oss iordning sedan gick alla ut mot dörren och jag gick fram till Jane. Sa hej då och kysste henne. Sedan sa jag att vi skulle höras efter och hon nickade vi skildes åt och vi gick mot bilen.



Jane´s POV :

Jag gick hemåt och när jag paserade en park såg jag massa killar som spelade fotboll. Jag gick och kollade åt ett helt annat håll och drömde och plötsligt känner jag hur jag får en boll i huvudet.
Jag tappa nästan balanden och vände mig om mot killarna. Och då kom en av killarna fram till mig.

-Ojj herre gud förlåt sa han och såg lite räd ut.
-Haha herre gud det är okej sa jag och log.
-Okeej va bra, föresten jag är George sa han och sträckte fram sin hand.
-Jane sa jag och tog tag i hans han och log.
-Du är ny här va? eller jag har inte sätt dig är förr.
-Jaa ganska flyttade hit för ett halv årsen ungifär men jag brukar inte hålla till i det här trakterna.
-Nähe sa han och skratta kan jag inte få ditt nummer så vi kanske kan ses så kan jag visa dig de här trakterna?
-Haha joo visst sa jag och skrev in mitt nummer.
-Vi ses sa han och sprang iväg till sina kompisar.

Jag forsatte hemåt.

George´s POV :

Jag sprang till baka till killarna och när jag kom tillbaka med bollen frågade Leo:
-Haha vem va det som blev utsatt av bollen, och skratta.
-Jane hette hon sa jag
-jasså va hon snygg då? frågade Hebe.
-Jaa hon va skit snygg hon såg ut som att komma från norden för hon bröt lite också men inte mycket sa jag och blinkade.
-Haha gött brudar från norden brukar va heta.
-Jajajaja kan du passa bollen nån gång sa Kevin med skratt i rösten.

Vi spelade ungifär en timme till och sedan bestämde vi oss för att åka och äta pizza jag smsade Liam "Heej kusin vad gör du?? Har du lust för att hänga med mig kevin leo och Hede och äta pizza ? x" dröjde inte mer en några minuter innan jag fick ett svar " Jag och killarna är i studion men om killarna kan hänga på så kommer vi gärna x" jag svarade direkt "Absolut det går super !! Utanför om 45 minuter?? x " tog ungifär 5minuter sedan fick jag " Det blir perfa ses snart " jag la ner mobilen och sprang ikap killarna.
-Liam och hans kompisar kommer med sa jag när jag kom fram.
-Okeej vilka? jag menar han har ju inte bara några sa Hede
-Harry Louis Niall och Zayn tror jag för han va i studion så det borde va dom.

Jag tog upp min mobil igen och skickade ett sms till Jane " heej lust att ses sen kanske ta en fika eller nått?? :) /George"
Vi gick i mot bussen för pizzerian låg rätt långt bort.

Jane´s POV :

När jag kom hem så låste jag upp dörren och ropade att jag va hemma men jag fick inget svar. Jag tog av mig skorna och gick in i köket där låg det en lapp " Vi har åkt till pappas arbetskamrater en bit utanför london, Det finns pengar i hallen och mat i kylen vi kommer hem runt 10 puss " Jag gick upp på mitt rum för att buta om jag hade ju fortfarande på mig Harrys kläder. Jag gick in i min garderob och tog fram ett par vita shorts, en tunika och underkläder. När jag tog av mig tröjan kände jag hur Harrys doft kom han lucktade så himla gott.
Jag bytte om och tog fram min mobil. Jag letade upp Yasmines nummer och tyckte på ring. Det tog bara några få singnaler innan hon svarade.

-Heellloo kusin med ett gott skratt.
-Heeej svarade jag glatt
-Hur är de frågade hon snabbt.
-Joo det är bara bra kom precis hem. Hur är de själv??
-Joo det är bara fint.
-Va bra, Joo juste ! Kan du följa med mig till stan idag måste köpa nått till mamma.
-Jaa visst jag måste ju också köpa nått det är ju min moster!
-Haha va bra hur klar är du??
-eehh.. va utanför om 25minuter!
-Blir jätte bra ses snart då puss!
-Puss.

Jag la på och gick in i badrummer och sminkade mig lite lätt. Efteråt borstade jag tänderna snabbt och sedan gick jag in och hämtade min väska. Jag gick ner till hallen och tog på mig skorna och tog pengarna som låg på bänken i hallen. Det låg 80pund där så jag tänkte att det räkte med 70och la ner de i plånboken. Jag la ner nycklar och mobilen i väskan också och sedan gick jag mot bussen. Påvägen till bussen plinga min mobil till jag tog upp den och såg att det var ifrån George " heej lust att ses sen kanske ta en fika eller nått?? :) /George" jag han inte svara för jag såg att bussen kom så jag la ner mobilen och sprang till bussen. Jag satte mig på en ledig två plats och tog upp mobilen för att svara " Ja varför inte tid och var?? :) " Dröjde inte länge innan jag fick tillbaka " Klockan halv fem utan för NamNam?? :) " jag kollade på klockan den var 20över 1 jag hade ungiför 3timmar på mig och svarade " det blir jätte bra" Jag gick av bussen och mot Yasmines hus. Jag knackade på och Yasmine kom ut. Vi gick ner motstan och jag berättade allt för henne att jag kysste Harry och att jag sov hos dom och allt.
.Så ni är tillsammans nu utbrast hon.
-Neej eller alltså jag vet inte vi får vela se sa jag och log
Vi kom ner mot stan och vi började kolla runt till mamma. Vi hade gått runt i en och en halv timme och jag hade bara fått med mig en tröja från abacrombie & fitch... Det va hopplöst vi hittad eingenting.
Vi gick in i en liten affär som jag inte hade sätt tidigare. Vi kollade runt lite och tillslut hittade jag en kläning mamma hade visat mig för nån vecka sedan.
-Jaaa utbrast jag.
-Vaddå hörde jag Yasmine lite längre bort.
-Jag hitta kläningen mamma visat mig för nån vecka sedan.
- Jaa va bra köpden jag orkar värkligen inte mer!
Jag bara skratta åt henne. Jag kollade priset och tyckte det va okej. Jag gick och betalasde den och fick den inslagen sedan va både jag och Yasmine så trötta så vi gick och satte oss på ett jätte mysigt café. Vi satt där jätte länge och pratade.

Liam's POV:

Vi statte oss ibilen för att åka och böta George och hans kompisar.
När vi kom fra gick vi in och vi såg George och hans kompisar sitta lite längre bort. George såg oss och vinka. Vi vinka klart till baka och gick fram och satte oss vid dom.
-Tjena grabbar. sa George och log
-Hola sa Niall.
Innan nån av oss han säga nått mer stod servitrisen där och ville ta våran beställning.
-En cola tack sa Harry.
-Jag med sa Louis.
-Jag med, jag med, jag med, jag med, sa Niall, Zyan, Jag, Geogrge, Kevin, Leo och Hede i mun på varandra.
-Eehh..okej sa servitrisen lite osäkert.
-Alltså helt enkelt 9color då sa Louis och knäppte ihop sina händer och drog ihop ina läppar och alla börja skratta.
-Och så kan vi ta 9 Hawaii pizzor sa Harry.
i satt och pratta jätte länge och hade jätte kul och åt pizza och hade drick tävling.
Vi snackade om allt möjligt och sedan sa Leo.
-George träffade en snygging idag när vi spela boll sa han och knuffa på George.
-Jasså sa Niall.
-Jaa han sköt en boll på henne. och alla börja skratta
-Joo men det är ju bra första intryck sa Zayn och skratta. Man såg att George blev lite generad.
-Men dom skall träffa sedan sa Hede och avbröt den tysta stämningen.
-Jasså va kul sa Harry. Och George bara nicka. Vi forsatte och ha kul och efter ungifär en timme sa George att han va tvungen att gå så då bestämde vi alla oss för att resa på oss.
Vi alla sa hejdå till varandra och jag Harry Niall Zayn och Louis gick hem till mig. Vi bestämde oss bara för att slappa så vi gick och la oss ute i min trädgår och sola och bada så jag och Niall la oss och sola medans Harry Louis och Zayn vill spela fotboll.



Del 6 Hoppas ni gillar den!! Lite längre en det förra.
Men gillar inte att ni inte skriver vad ni tycker!!!
Så ni måste kommentera minst 4 kommenentarer för att jag skall fortsätta skrive på denna novellen! Så om ni vill ha mer av denna novell så är det bara att kommentera!!
xx

Kommentarer
Postat av: Miriam:))

Åh den e så bra, längtar alltid till nästa kapitel! :D

Så du måste fortsätta, haha! ;)

2011-11-07 @ 07:33:04
Postat av: Elin

Fortsätt!! ;))))

2011-11-07 @ 08:01:14
Postat av: Anonym

bra!!

2011-11-07 @ 08:54:05
Postat av: Ida

VAR ÄR JAG? HAHA, du lovade att jag skulle få vara med! ;) kom hem vi saknar dig här !!<3

2011-11-07 @ 15:49:27
URL: http://onedirectiondetection.blogg.se/
Postat av: landström

gaah den e ju as bra du måste verkligen skriva mer!!!! tycker du ska komma hem nu! puss!<3<3

2011-11-07 @ 16:16:25
Postat av: Anna

Hittade den här novellen och tycker den är riktigt bra men du kan vl skriva ett till kapitel.

Kram<3<3

2011-11-07 @ 20:43:42
Postat av: Matilda

Braa lolloooo!! Men dags att komma hem nu vaa??<3

2011-11-07 @ 20:51:26
URL: http://mmatii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0